dissabte, 14 de juliol del 2012

A POC A POC

Ara, a poc a poc
Ara, no ho vulguis tot
demà ho pots perdre

no vulguis fer d'ell un altre
el que pugui
et donarà
no ho dubtis

i tu no tinguis por
dona sense demanar
lentament
pas a pas
sentint el que fas.

     Sy



>>>>> Com vèncer la por


Hi havia una vegada una jove guerrera. La seva mestra li va dir que havia de lluitar amb la por. Ella no volia fer-ho. Li semblava massa agressiu, antipàtic i li feia por. Però la mestra va dir que ho havia de fer i li va donar instruccions per la batalla.
Va arribar el dia. La jove guerrera es va posar a un costat, i la por estava en l'altre. La guerrera es sentia molt petita, i la por semblava gran i plena d'ira. La jove guerrera es va espavilar i es va dirigir cap a la por, es prosternà tres vegades, i li va preguntar: "Em dones permís per anar a la batalla amb tu?" La por, va dir: "Gràcies per mostrar-me tant de respecte al demanar-me permís".
Llavors, la jove guerrera, va dir, "Com et puc derrotar?"
La por va respondre:"Les meves armes són: que parlo ràpid i que em sento molt aprop de la teva cara. Llavors tu aconsegueixes estar totalment desconcertada, i fas el que jo dic. Si no fas el que et dic, no tinc poder. Pots escoltar-me, i tenir-me respecte. Fins i tot pot ser que jo et convenci. Però si no fas el que dic, no tinc el poder".
D'aquesta manera, l'estudiant de guerrera va aprendre a vèncer la por.

 The Pocket Pema Chödrön, page 72.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada